laupäev, 11. märts 2023

Kaks nädalat

 David Vseviovi elulooraamat kahest nädalast algab kassilooga. Alustan ka :)


Kahtlematult olen veel raamatu mõju all. Seekord neelasin raamatut, mitte ei lugenud ja mitte seetõttu, et oleks hullult põnev olnud, pigem oli nälg sorava teksti järele. Pea kuu aega olen lugenud lühitekste ehk siis koolitöid ja aega ka ei osanud võtta pikemaks lugemiseks. 

Jah, aega peab võtma. Võtsingi ja mõnus oli terve päev lugeda. See oli selline tunne, nagu poleks tükk aega midagi söönud ja siis satud külluslikult kaetud laua taha. Eelroog oli Leelo Tungla triloogia ja nüüd siis pärastsõjaaegne laud Vseviovilt. Kui päris-päris aus olla, siis just too pärastsõjaaegne aeg on minu jaoks olnud nn tühimik. Kui olin laps, siis ei mäleta, et keegi oleks noid aastaid kuidagi meenutanud, rääkimata sellest ajast, kui olin noor. Ka siis ei meenutatud või polnud mul ka huvi ega aegagi. Ega ka raamatuid tollest ajast polnud. Nüüdseks on eesti kirjanduses see tühimik mõnuga täidetud, eks Viivi Luige "Seitsmes rahukevad" tegi alguse ja hea alguse. 

Lugedes ju samastume ja elulooraamatuid lugedes hakkad ka enda loole mõtlema. Kas oskaksin kirjutada oma kahest esimesest nädalast ( 20. oktoobrist- 29. oktoobrini 1965)? Ega ei oska küll. Muidugi sain aru lugedes, et Vseviov on ajaloolane ja ta on mõnuga tolleaegset perioodikat väga detailselt lugenud - eks see oligi võti ajas tagasi minna. Nii et kui tahan tegelikult teada, millisesse ajahetke ma sündisin, siis tuleb minna tolleaegsetesse jäädvustustesse. 

Kaks nädalat on intrigeeriv ajavahemik. Justkui lühike, samas kas mäletan täpselt kaks nädalat tagasi toimunut ehk siis 26. veebruari? Pingsalt meenutades, siis käsin Loksal poes, pakkisin reisikotti Käärikule minekuks, aga rohkem ei meenu.  

Muidugi ei kirjutanud Vseviov oma raamatusse lihtsalt ajalehtedes toimunut, seal oli mõnusaid groteskseid inimtüüpe, kes pisikest beebit ümbritsesid: eks inimesed oma suhtumistega annavad  ajahetkele põhitooni. Kes ümbritsesid mind aastal 1965? Kes ümbritsevad nüüd? Põnev...

Mjäu! Kass tahab rõdu kaudu taas tuppa... kassil olevat üheksa elu:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar