pühapäev, 11. detsember 2022

Elu on need inimesed,

 kes su ümber on. (lk 236)

Ja nii ongi. Mõned seisavad mu ümber turvaliselt  ja kindlalt, mõned tulevad ja lähevad, aga ka see on tore. Sellised mikrokohtumised on mu väikesed põgusad kohtumised ühistranspordis. Mulle tõesti meeldib liikuda punktist A punkti B aeg-ajalt ühistransporiga. Mu ümber on siis inimesed ja tihti on tunne, nagu oleksid nad vanad tuttavad. "Läbi nende avastad endas midagi niisugust, mida sa varem ei teadnudki." (lk 221).  Seistes rahvarohkes kohas on kuidagi turvaline tunda, et olen üks osa neist. Neil on samad rõõmud ja mured, samad argiküsimused lahendada, sama igatsus, sama tupikusse jooksmine. Tegelikult on kõik sama. See taipamine on magus. 

Taipamine

See oli üks peatükk Ulfsaki elulooraamatust. Kui Ulfsaki jaoks oli see taipamine, siis minu jaoks äratundmine. "Tema ja mineviku suhe oli keeruline, justkui oleks Ulfsak mineviku kogu aeg maha jätnud. Minevik oli solvunud, et Ulfsak temast ei rääkinud, ja Ulfsak ei saanud aru, milleks temast rääkida, kui ta on ju minevik." (lk 90)

Jah, mulle meeldib kogu aeg ettepoole vaadata. Püsti tõusta ja ikka edasi minna. See minevikus elamine on väsitav. Minevikust võiks teada ainult ajalugu, noh et ei astuks samadesse ämbritesse, millesse on astutud. Kui jah, ega see inimene ju ei õpi, sest 20. sajandil mõtlesime, et inimene pole nii loll, et korraldaks selliseid sõdu enam, mis olid nii I kui ka II maailmasõda. Aga on küll loll! 

Brüsselis Euroopa ajalookeskuses kajastatav ajalugu on sünge. Seal olles mõtlesin, et huvitav, kui mõni nn ajaloomuuseum või keskus näitaks möödunut hoopis läbi positiivsete sündmuste. Juba kaks sajandit vähemalt on ajalugu olnud probleemide lahendamise ajalugu...

No jah. Tegelikult on homseks ja algavaks nädalaks vaja üle vaadata vähemalt 100 pisiasja. Lähenemas ju nii palju olulisi mõnusaid sündmusi ja nende sündmuste keskmes on inimesed. 

Inimesed, kes on mu ümber, ongi mu elu:)

PS! Lisan siia video Brüsseli koolist, vahetunnist ja tunnist. Pani mind mõtlema...

https://photos.app.goo.gl/mTHXbHTnSGBZK74P7









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar